Vissza

FELAVATTÁK A BRENNER JÁNOS ISKOLA NÍVÓDÍJ TÁBLÁJÁT

2017-04-25 Hírek

FELAVATTÁK A BRENNER JÁNOS ISKOLA NÍVÓDÍJ TÁBLÁJÁT
A mai napon hivatalos avatóünnepségen helyezték el a Brenner János Általános Iskola és Gimnázium Nívódíj tábláját. Az iskola felújítása ugyanis megkapta az építőipar egyik legrangosabb hazai kitüntetését, az Építőipari Nívódíjat. Az elismerést 1999 óta minden évben olyanoknak ítélik oda, akik munkájukkal nemcsak maradandót alkotnak, hanem javítják az építőipar megítélését is. Most a középület kategóriában a Brenner Iskola rekonstrukciójáért a ZÁÉV-WHB konzorcium lett a díjazott.
Hivatalos avatóünnepségen helyezték el a Brenner János Általános Iskola és Gimnázium Nívódíj tábláját. A Nívódíjat immár 15. alkalommal ítélték oda az ÉVOSZ (Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége) által felkért 10 rangos szakmai egyesület és szövetségből álló bírálóbizottság tagjai. Az elismeréssel olyan építőipari szereplőket és munkájukat jutalmaznak, akik nemcsak magas minőségben alkotnak maradandót, hanem az építőipar megítélését, becsületét is javítják. A 15. Nívódíjat a középület kategóriában a Brenner János Általános Iskola és Gimnázium rekonstrukciójáért a ZÁÉV Építőipari Zrt és a West Hungária Bau Kft. (WHB) által alkotott kivitelezői konzorciumnak ítélték oda.
A táblát Császár István egyházmegyei kormányzó, Strobl Ákos főmérnök a ZÁÉV, Mészáros György, létesítményfelelős a WHB részéről, valamint Szalay Tihamér Ybl díjas építész, a Magyar Építész Kamara alelnöke, közösen helyezték el az iskola falán.
Az iskola felújítása során az építési telken lévő volt noviciátus épületet teljesen elbontották. A tervezett épületegyüttes két, egymástól jól elkülöníthető részből áll: volt kollégiumi épületrész, ahol a szaktantermek és az igazgatási helységek kaptak helyet, valamint az új iskola, ahol helyet kapott a mai kornak mindenben megfelelő informatikai berendezéssel felszerelt 24 tanterem, és egy többfunkciós tornaterem is. A tervezésnél kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az iskola és annak közösségi terei mindenki számára – különös tekintettel a mozgásukban korlátozottakra – egyformán megközelíthető és használható legyen. A fejlesztés célja volt, hogy a modern kor követelményeinek megfelelő oktatási intézményben tanulhassanak a gyerekek. A felújítás után az új épületegyüttes egy építészetileg hangsúlyos, modern közösségi térként is funkcionál.