Vissza

Kiemelkedni a versenytársak közül – így működik a marketing egy vezető építőipari cégnél

2024-04-19 Hírek

Kiemelkedni a versenytársak közül – így működik a marketing egy vezető építőipari cégnél

Már az egyetemi évei óta dolgozik a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. kötelékében Szikszai Zsanett, akinek elsődleges feladata a vállalat kommunikációjának irányítása, ugyanakkor a vállalat stratégiai szintjeibe is bele kell látnia. A WHB marketing vezetőjével beszélgetve az építőiparban kevésbé szokványos marketingeszközökről és az ágazati szintű brandépítésről is szót ejtettünk.


Óriási előnyt jelent, hogy a vállalattal együtt fejlődött

„Ez egy hosszú történet, hiszen jócskán az egyetemi éveim alatt kezdtem el a WHB -nál dolgozni” – emlékezett vissza a kezdetekre Szikszai Zsanett. „A társaság akkoriban még egy szárnyait bontogató regionális - Győrben és környékén tevékenykedő - vállalkozás volt, persze már akkor is tele ambícióval.”

Úgy fogalmazott, hogy szó szerint „bele nőtt” a céggel együtt a jelenlegi vállalati struktúrába: „Ez óriási előny és könnyebbség ebből a szempontból számomra.”


Szinte második gyermekének tekinti a WHB-marketinget

A feladatkörét részletezve kifejtette, egy marketingvezetőtől elsődleges elvárás, hogy megfelelő módon kommunikáljon a piaccal, ügyfelekkel és partnerekkel, növelve a márka láthatóságát és értékét. „Ehhez persze fontos érteni és ismerni a  piac dinamikáját, az ügyfélpreferenciákat, a versenytársak tevékenységét, hogy versenyképesek maradjunk, és eredményesen megkülönböztethessük magunkat a többi piaci szereplőtől.”

Mindezek mellett kiemelte a kommunikáció és az együttműködés képességét is: „Hatékonyan kell együtt dolgoznunk más részlegekkel és csapatokkal, ahhoz hogy összehangoltan tudjuk kezelni a vállalat marketingtevékenységeit.”

„Úgy vélem, hogy mindezen képességeket sikerült a vezetőség támogatásával magamba szívni az elmúlt évek során, és már szinte második gyermekemnek tekintem a WHB-marketinget” – tette hozzá.


Kiemelkedni a versenytársak közül

A konkrétabb tevékenységére áttérve elárulta, kifejezetten és kizárólag a marketinggel 2018-ban kezdett el foglalkozni a WHB-nál. „Azzal a céllal indultunk, hogy felépítsünk és működtessünk egy már átgondolt, az üzleti/vállalati stratégiánkkal összhangban kialakított marketingstratégia mentén működő marketingtevékenységet.”

Ahogy azt korábban is megírtuk, a fentiek eredményeként 2019-ben váltott dimenziót a WHB marketingstratégiája. „Gyakorlatilag ekkor kezdtünk bele egy hatékony marketingtevékenység kidolgozásába. A vezetőség részéről megfogalmazódott igény volt ez, hisz összességében egy erős marketingstratégia hosszú távon növelheti a cég sikereségét és versenyképességét. Elkezdtük marketingtevékenységünkkel a WHB piaci pozíciójának megerősítését, illetve célunk volt, hogy a WHB kiemelkedjen a versenytársak közül.” Hozzátette, általában a marketingtevékenység legfőbb célja az üzleti célok elérésének támogatása:

„Ez a mi esetünkben leginkább a márkanév és a márkaértékek ismertségének növelését jelenti.”


Multicégeket előznek meg a rangos mezőnyben

A vállalatnál az elmúlt években működő tudatos marketingstratégia elemeiről részletesen írtunk a tavaly áprilisi cikkünkben, akárcsak ezeknek az eredményeiről a Marketing Diamond Awards-on. A sikerek ugyanakkor 2024-ben is folytatódtak: „Az idei évben újabb három gyémántdíjat érdemeltek ki a társaságunk által szervezett marketingkampányok.

Ez azt is jelenti, hogy a Diamond Listen, a megbízói kategóriában a nagyon előkelő 4. helyen állunk, megelőzve olyan multicégeket, mint pl. a Rossmann, a Libri, a JYSK és a Coca-Cola.”

A fentiek mellett ugyanakkor számos olyan további eszköz van, amely mérceként adhat konkrét visszajelzést a WHB marketingtevékenységének hatékonyságáról. „Erre szolgálnak például az ügyfél interakciók, a konverziós arányok, az egyedi visszajelzések, az elégedettségi mutatók, illetve a versenytársak elemzése is.”

Hozzátette, ide tartoznak azok a webanalitikai eszközök is, amelyek segítségével nyomon követik az online jelenlétüket: többek közt a weboldal látogatottságát és a közösségi médiában a követők számát. „Ezek mind annak a mutatói, hogy mennyire ismert és mennyire van jelen a márka az online térben.”


A TikTok világába is el lehet juttatni az építőipari tartalmakat

Az eszközök áttekintéséhez az is hozzátartozik, hogy a WHB élenjáró szerepet tölt be az ágazati social média területén: ahogy korábban a Facebookot, úgy a TikTokot is az elsők közt kezdte el alkalmazni a cég a magyar építőiparban. „Az olyan újabb közösségi média platformok, mint a TikTok, lehetnek hatékony eszközök az építőipari cégek számára is, különösen a fiatalabb generációk elérésében. Fontos azonban, hogy a platformok megfelelően legyenek alkalmazva a célcsoport és az üzleti célkitűzések szempontjából, és hogy a tartalmak összhangban legyenek a márkaértékekkel és az iparági elvárásokkal.”

Kérdésre válaszolva elismerte, az ágazat volumenét, szigorú jogi és szakmai követelményeit tekintve sokszor nem egyszerű a könnyedebb tartalmak és a komoly szakmaiság közötti egyensúlyozás.

„Az építőipari tartalmaknál valóban kihívás lehet a könnyedebb és a komolyabb hangvétel közötti egyensúly megtartása. Fontos, hogy a marketingtevékenységek mindig hitelesek legyenek, illetve tükrözzék a cég szakértelmét és elkötelezettségét a minőség és a környezeti-társadalmi-üzleti fenntarthatóság iránt, miközben közvetítenek egy könnyedebb, humán és hozzáférhető hangvételt.”


A versenytársak megfigyelésének is van hozadéka

Szikszai Zsanett szintén fontos eszközként emelte ki a médiamegjelenéseket és a PR-tevékenységet. „Állandóan erősítjük a sajtómegjelenéseinket, igyekszünk folyamatosan tartalmakat, cikkeket, sajtóközleményeket és interjúkat generálni, hiszen ezek segíthetnek növelni a márka ismertségét, és hozzájárulhatnak a pozitív brandképhez.”

Mindezek mellett további fontos elemként jelölte meg a CSR-t és a szponzorációk kezelését: „Ezek révén a WHB elérhet új célközönségeket, a vállalat külső és belső érintettjeit, és növelheti a láthatóságát.” A felsorolás végén a versenytársak elemzésének jelentőségét is hangsúlyozta: „Fontos megfigyelni a versenytársak marketingtevékenységét és eredményeit is, hogy hozzájuk viszonyítva látható legyen a saját teljesítményünk az iparágon belül.”


A vállalat új stratégiai célja a marketing területén is lecsapódik

Azt is elárulta, hogy a marketingstratégiát folyamatosan aktualizálják az üzleti környezet változásainak és az üzleti célok módosulásának függvényében.

„Fontos, hogy rugalmasan reagáljunk a változó körülményekre: jelenleg ez kifejezetten a külföldi befektetők felé történő orientálódást jelenti, amelyet a marketingtevékenységünkbe is igyekszünk implementálni.”

Ezt a fajta rugalmasságot a marketinges csapat vezetőséggel való kapcsolata is támogatja a WHB-nál. „Fontos, hogy a marketingcsapat rendszeres kommunikációban álljon a vezetőséggel, és hogy a marketingstratégia és tevékenységek szorosan illeszkedjenek a vállalati stratégiai célokhoz és az üzleti prioritásokhoz. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a WHB-nál a cégvezetés nyitott, és a döntéshozatal nagyon rugalmas.”


Az ágazat hírnevének erősítéséhez az összefogásra is szükség van

Kérésünkre a WHB marketingvezetője zárásként az ágazati szintű marketingtevékenységre is adott egy kitekintést. „Az építőipari marketing folyamatait általában lassabb változások jellemzik, de az iparágban is fokozódik az online jelenlét és a digitális marketing fontossága. Az ágazat megítélését javítani lehet - és szükséges is - a minőségi munka, az innováció, valamint az átláthatóság és az ügyfélkapcsolatok erősítése révén. Ugyanakkor a szakmai szervezeteknek és az iparági szereplőknek is összefogásra kell törekedniük az építőipar pozitívabb megítélése érdekében.”

Forrás: https://magyarepitok.hu/aktualis/2024/04/kiemelkedni-a-versenytarsak-kozul-igy-mukodik-a-marketing-egy-vezeto-epitoipari-cegnel