Vissza

Szerethető brand-et építeni - aktuális és pozitív üzenetekkel

2023-03-29 Hírek

Szerethető brand-et építeni - aktuális és pozitív üzenetekkel

„Sokan gondolhatják, hogy az építőiparban nincs szükség marketingre, de ez nem igaz, nálunk is éppen annyira fontos a profi marketing, mint pl. egy üdítőitalos cégnél, csak mi más eszközökkel érjük el a célcsoportjainkat.” – Szikszai Zsanett marketingvezető gondolatai a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. marketing stratégiájáról és a marketing szerepéről az építőiparban.

Felvesszük a kapcsolatot az emberekkel és bevezetjük őket a színfalak mögé, hogy megismerjék mennyi munka és történet van egy – egy olyan gyönyörű épület, vagy monumentális létesítmény mögött, amit jártukban – keltükben látnak a saját környezetükben. Sokan nem is tudják, hogy az építés sokkal több, mint tégla vagy beton, vagy vas, mert az élettelen anyagon kívül benne van a szakma iránti elkötelezettség és szeretet. Ez az, amit megpróbálunk bemutatni a magunk eszközeivel, segítve ezzel a vezetőség és a munkatársaink munkáját, őrizve a cég hírnevét.

A korábbi évekhez képest cégünk marketingtevékenysége az elmúlt 4 évben jelentős átalakuláson ment keresztül. 2019 óta sokkal tudatosabb, az üzleti célokkal összehangolt, azokat támogató marketing stratégia mentén dolgozunk, hogy kihasználva az online és offline marketing eszközeit, a vállalatról mutatott kép aktuális és pozitív üzenetekkel teli legyen.

Már a kezdetektől fogva igyekszünk a social media felületek mindegyikét használni, illetve az ezek által nyújtott lehetőségeket kihasználni, ez akkoriban az építőipari piac összes szereplőjét tekintve újdonságnak számított, azóta viszont ugyanezt a tendenciát látjuk a versenytársaknál is.

A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. hivatalos Facebook oldalát WHB Group néven indítottuk el 2019. május 2-án. Az oldal követőszáma rendkívül dinamikusan növekedett és mára már több, mint 24 000 követővel rendelkezik. Emellett nagyon jó eredményeket értünk el az Instagram és LinkedIn oldalainkon, illetve folyamatosan dolgozunk a YouTube-csatornánk és a TikTok oldalunk erősítésén is.

A WHB marketing stratégiája az alábbi alappilléreken nyugszik:

  • a magyar építőipar kiemelkedő szereplőjeként fontosnak tartjuk, hogy a rólunk kialakuló kép minden szempontból és minden területen tükrözze a piacon elfoglalt helyzetünket
  • a vállalatról mutatott kép aktuális és pozitív üzenetekkel teli legyen
  • a márka egyedi előnyeinek, a szolgáltatások, szakértelem, márkaértékek ismertségének növelése
  • az építőiparral kapcsolatos általános ismeretek bővítése, edukáció
  • a márka transzparenciájának erősítése a nagyobb projektek bemutatásával
  • a WHB, mint munkáltatói márka vonzóbbá és ismertebbé tétele

 

Egyre növekvő tendenciát látunk az online felületek térhódításában. A fogyasztók média fogyasztási szokásai folyamatosan változnak - ahogy az online tér is – és ez a trend - véleményünk szerint - a jövőben tovább fog erősödni. Folytatódni fog továbbá az a jelenség is, amit már korábban megfigyelhettünk.

A fiatal generáció egyre inkább mellőzi a Facebook-ot és az olyan platformokon lesznek elérhetőek és megszólíthatóak, mint YouTube, Instagram és TikTok. A marketingtrendek változása mellett megfigyelhető, a fogyasztói szokások változása is. Ami egyik nap még érdekes és interakcióra sarkallja őket, a következő napokban már nem.

Ezekhez a folyamatosan és gyorsan változó körülményekhez pedig alkalmazkodnunk kell.

A versenyszféra is arra késztet minket, hogy a marketing minden eszközét tartósan és célzottan használjuk a különböző platformok, különböző célközönségeinek, a megfelelően célzott kommunikációs stratégia segítségével. Ennek köszönhetően a WHB az elsők között kezdte el használni a TikTokot, annak érdekében, hogy egy más, fiatalosabb célközönséget érjen el. Az ott közzétett könnyed stílusú tartalmak legfőképp a HR osztály tevékenységét támogatják, hiszen a TikTok trendekhez integrált tartalmak különféle pozíciók bemutatásával és megismertetésével segítik a márkánk építését. A YouTube-csatorna is fontos számunkra, hiszen az edukáció, a munkásságunk audiovizuális megjelenítése mellett, szintén remek lehetőséget kínál a jövő munkaerejének célzásában. A könnyen fogyasztható videós tartalmak szerepe biztosan növekedni fog a jövőben is. Az Instagram szintén remek lehetőség arra, hogy kommunikáljunk a fiatalabb célközönséggel. A LinkedIn-en való releváns szakmai tartalmak megosztása is kulcsfontosságú, mert az ott lévő speciális és szakmai tartalmakra kíváncsi követőnk érdeklődését is fenn kell tartanunk és mint a marketing célközönségünk egy másik oszlopát is építenünk kell a jövőben is.

Ezekből látjuk, hogy nem csak egy trendi, ismert márka esetében kell a Brand-et folyamatosan építeni. Talán egy ilyen építőipari tevékenységgel foglalkozó vállalatnál még fontosabb, hogy a megfelelő platformokon a megfelelő kommunikációs stratégiát alkalmazzuk, hiszen munkáink sokszínűek és érdekesek, ezeket pedig a célirányos kommunikáció mellett követőinknek is érdekessé kell tennünk.

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az egyik legrangosabb hazai szakmai megmérettetésre, a Marketing Diamond Awards-ra benyújtott pályázataink 2021-ben és 2022-ben is marketinggyémánt elismerésben részesültek így már 5 Gyémántdíjjal rendelkezünk, mellyel a Diamond List Megbízói listáján a 3. helyre került a WHB.

Célunk, hogy munkánkkal mi is hozzájáruljunk ahhoz, hogy a magas színvonalú szakmai munkavégzés mellett a vállalat megjelenése bármilyen kommunikációs folyamatban korszerűséget, felkészültséget, profizmust mutasson és a WHB, mint Brand ne csak tisztelhető, de szerethető is legyen.